onsdag 29 augusti 2012

Barnens frågor om TRÄD

Idag startade jag upp Träd-jobbet i en av klasserna. Vi gick igenom LPP, pratade om den, vad jag tänkt att vi ska göra, vad jag kommer att bedöma och sedan fick barnen skriva ner sina frågor om vad de skulle vilja lära sig om träd. Här är deras frågor:

Hur ser träd ut när de just kommit upp ur marken? Hur odlar man ett träd? Vilka insekter bor i ett träd? Vad heter alla träd? Vad heter alla bladen? Hur tappar trädet löv? Hur växer träd? Vad finns i ett träd? Hur gammal kan träd bli? Hur ser ett träd ut inuti? Hur man bladen ändra färg? Varför är stammen brun? Varför har trädet grenar? Varför heter trä just trä? Vilka fåglar bor i träden? Hur många träd finns det i Sverige? Hur äter träden?

På fredag har jag min andra grupp. Undrar vilka frågor det blir då? Grupperna är ganska olika, så jag tror att det blir andra sorters frågor. Men vi får väl se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar