måndag 13 augusti 2012

Första dan på jobbet!

Så, då var man igång igen :) Kändes faktiskt riktigt bra att vara på skolan igen. Den var sig lik på både gott och ont.

Efter lite mingelfrukost, socialt prat och information ville jag berätta för mina två närmaste kollegor om min Twittersommar och "tvingade" dem att se två filmer som fått mig att tänka annorlunda kring det jag gör. Eller rättare sagt stärkt mig i mina tankar om "Datakompisarna" i min klass. Ska berätta mer om dem senare, men jag har också skrivit lite superkort om dem i mitt Lärartyck #94.

Det jag visade för mina kollegor var först Sugata Mitra's new experiments in self-teaching och sedan ett klipp om "Lärande i det digitala samhället - om SAMR"


Vi nosade också lite på Läxornas vara eller icke vara. Kändes jättebra att få diskutera det med kollegorna och höra deras tankar. Mina tankar om läxor har jag skrivit lite kort om här i bloggen och det efter att det tagit upp på Twitter i somras. Flera blogginlägg kom i ämnet då och jag läser följande gärna igen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar