onsdag 30 oktober 2013

Uppgift 1 och 2 Digitala skollyftet #Digiskol

Hej!
Kristina Johansson heter jag och går även under @johfam på Twitter. Välkommen till mig :) Jag är klasslärare i en 3-4:a på en ganska liten skola i Gästrikland. Jag har en underbar kollega (@liaali77) som också har en 3-4:a och vi stöter och blöter det mesta ihop. Vi har jobbat med våra elever sedan de gick i F-1:an.

Jag har alltid gillat teknik, koppla ihop TV och videon, sladdar hit och dit! Det är jag som fixar pappersstoppet i kopiatorn och hjälper kollegorna när det krångar med dator. Allt det här tycker jag är kul! Är lite av en supportperson :) Jag har också gjort flera hemsidor och har bloggar.

Anledningen till att jag är här på Digitala Skollyftet är Twitter och det utvidgade kollegiet som gav mig luft under pedagogvingarna när det var tufft i min klass under läsåret 12/13. Jag hittade kollegor som gjorde det jag ville göra och det funkade för dem! Jag intresserade mig mer och mer för skolutveckling och speciellt IKT-frågor.

Det jag kommer att använda min tid i Digitala Skollyftet är att flippa delar av min undervisning i matematik. Flippat klassrum var något som jag blev intresserad av genom @braneback och hennes blogg http://www.kilskrift.blogspot.se/  har inspirerat mig mycket. Det har legat i bakhuvudet på mig att jag också ska flippa :) Jag har gjort små delar och testat på att filma det jag vill lära eleverna. Ett sådant försök finns på vår klassblogg http://forsbackabarnen.se under NO.

Så, nu vet du lite om mig och vad mitt mål med #Digiskol är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar