tisdag 8 april 2014

Trött!

Som vanligt på tisdagar kommer här en kopia av mitt inlägg på http://lararavtryck.moobis.se

Ja, idag är den här fröken trött. Skönt att det är påsklov snart. Även barnen är trötta och jag hoppas att både de och jag får en skön ledighet nästa vecka. 

Vi har kämpat hårt nu med nationella prov sedan v 11 och vi är snart klara. En hel del konfliktlösning har stått på schemat och vi har haft flera enskilda samtal kring attityd. Jag har skrivit åtgärdsprogram och haft möten med föräldrar och elever. Jag har också haft möten med mina kollegor. Sedan har jag planerat lektioner hemma, läst pedagogisk litteratur, varit i kollegas klassrum och coachat varandra i kollegiet. Igår jobbade jag över två timmar och gick igenom skolans datorer inför beställning och utbyte i sommar. 

Så jag tycker faktiskt att det är OK att vara lite trött. För jag vet att det går över :) Skratten i personalrummet och mina härliga kollegor, barnens kramar och leenden gör att vi kämpar på de här sista dagarna innan lovet. Sedan kör vi på igen. Sista rycket mot sommarlovet!

Dagens påskägg visar att vi behövde påfyllning ;)
Det försvann en hel del på en dag :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar